تاثیر حجامت برای افزایش قد چگونه است؟

حجامت برای افزایش قد در بزرگسالی و کودکان

حجامت برای افزایش قد یکی دیگر از روش های رسیدن به قد بلند است. همه ما دوست داریم به استانداردهای زیبایی که برایمان تعریف شده نزدیک باشیم. بلند قد تر بودن یکی از این استانداردها است. در کنار پذیرش فیزیک بدنی که با آن به دنیا آمده ایم، تلاش در این مسیر مشکلی ندارد تا جایی که باعث آسیب زدن به خودمان نشویم.

در مورد افزایش قد یک فرمول کلی وجود دارد. بخش زیادی از رشد وابسته به عوامل ژنتیکی است. بخشی هم وابسته به عملکرد بدنمان است. این عملکرد کلی شامل تغذیه، ورزش و روند صحیح هورمون‌ها و آرامش روان است. در این قسمت‌ها می‌ توانیم برای بدنمان کاری انجام دهیم. 

حجامت یکی از روش‌های طب سنتی قدیمی است که امروزه در تمام دنیا انجام می‌شود. برخی از این درمان شفابخش باستانی برای کاهش درد استفاده می‌کنند. پزشک در این روش فنجان‌های بادکش را روی کمر، شکم، بازوها، پاها یا سایر قسمت‌های بدن  قرار می‌دهد. در داخل فنجان، یک نیروی مکش یا خلأ، پوست را به سمت بالا می‌کشد.

گاهی این بادکش با خون‌گیری همراه است. این خون‌گیری سبب بهبود گردش خون می‌شود. به تعبیر عامیانه با این روش سموم بدن از این طریق خارج می‌شوند. این اعمال در نهایت منجر به کارکرد بهتر بدن از جمله هورمون هایی می‌شوند که مسئولیت رشد را بر عهده دارند. در این مطلب به این پرسش جواب می دهیم که آیا حجامت برای افزایش قد مفید است؟ یا نه؟!

انواع حجامت برای افزایش قد

انواع-حجامت-برای-افزایش-قد
عکس حجامت قد

پیش از هر توضیحی در مورد انواع حجامت برای افزایش قد لازم است کمی بیشتر درباره این روش و انواعش بدانیم. دو نوع حجامت خشک و حجامت تر  وجود دارد. در حجامت خشک تنها بادکش انجام می‌شود و خون‌گیری صورت نمی‌پذیرد.

تاریخچه حجامت

یکی از قدیمی‌ترین متون پزشکی که به حجامت درمانی اشاره کرده، پاپیروس ایبر است.  این سند مربوط ۱۵۵۰ قبل از میلاد مصر باستان است. به استناد این متن حجامت بخشی از سیستم‌ درمانی باستانی از جمله چین، ایران، یونان، کره‌ای سنتی و تبت است.

بقراط، پزشک یونانی که از او به عنوان «پدر» پزشکی  یاد می‌شود هم توضیحاتی در مورد انواع روش‌های حجامت ارائه کرده است. ابن سینا هم در یادداشت هایی که از او به جا مانده در مورد این روش بسیار توصیه کرده و توضیحات دقیقی ارائه داده است.اما در دنیا این روش را یک درمان چینی می٬دانند.

طرفداران حجامت بر این باورند که بادکس به تسهیل جریان «چی» در بدن کمک می‌کند. چی یک کلمه چینی به معنای نیروی حیات است. آنها معتقدند حجامت به تعادل یین قطب منفی و مثبت در بدن کمک می‌کند. تصور می‌شود که بازگرداندن تعادل بین این دو حالت به مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری‌زا و همچنین توانایی آن در افزایش جریان خون و کاهش درد و همینطور افزایش قد کمک می‌کند.

حجامت باعث بالا رفتن گردش خون در ناحیه‌ای می‌شود که فنجان‌ها قرار می‌گیرند. این عمل، تنش عضلانی را کاهش می‌دهد و می‌تواند جریان خون کلی را بهبود بخشد و باعث ترمیم سلول شود. همچنین به تشکیل بافت‌های و ایجاد رگ‌های خونی جدید در بافت کمک کند.

مطالعات علمی در خصوص حجامت

حجامت ساق پا برای افزایش قد
حجامت ساق پا برای قد، عکس حجامت قد

تحقیقات و مطالعات علمی فراوانی در مورد چگونگی و چرایی عملکرد حجامت وجود دارد. بر اساس یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۷، تأثیرات مثبت حجامت باعث افزایش جریان خون موضعی و کشش بافت زیرین می‌شود، اثبات شد.

نتیجه این مطالعات نشان داد که حجامت می‌تواند باعث کشش بافت‌های میوفاشیال شود. حجامت درمانی، در ترکیب با فیزیوتراپی منظم و برنامه‌های ورزشی بسیار بر افزایش قد تاثیرگذار است.

همچنین این روش می‌تواند ترشح مایعات سینوویال را فعال کند که باعث رشد قد می‌شود. به این صورت که مواد مغذی موجود در مایع سینوویال افزایش پیدا می‌کند و غضروف تحریک می‌شود. این روش بی‌خطر که سال‌هاست توسط ملیت‌های مختلف امتحان شده، علاوه بر افزایش قد می‌تواند بیماری‌های دیگری  همچون میگرن و چربی خون و همینطور بیماری‌های ناشی از فشار عصبی را هم درمان کند یا بهبود ببخشد.

بهترین زمان حجامت برای افزایش قد 

در طب اسلامی هم حجامت توصیه و تاکید شده است. درمانگران اسلامی در مورد زمان انجام این روش اعتقاداتی دارند. آنها بهترین زمان حجامت برای افزایش قد را فصل پاییز و بهار می‌دانند. همچنین در متون سنتی و طب اسلامی توصیه شده است، روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه بین طلوع و غروب آفتاب این کار را انجام دهید.

اما اگر علائم غلظت خون بالا مشاهده شد و درمانگر تشخیص داد که حجامت لازم است، می‌توان این کار را خارج از  این برنامه‌ها انجام داد. اما تاکید زیاد شده که در روز جمعه نباید حجامت  انجام داد.

اگر سن شما در محدوده‌ی 7 الی 45 سال هست بهتر است بدانید افزایش قد سریع و تضمینی کمتر از دو ماه بین 5 الی 12 سانت با پکیج افزایش قد قدپلاس بدون عارضه و قرص، امکان پذیر است. جهت مشاوره رایگان کافی‌ست هم اکنون تماس بگیرید.

قد پلاس بدون هیچ دارو یا عمل جراحی قد شما را افزایش می دهد.

M010T164 Software Box 4 1 1 1

  پکیج افزایش قد

محل حجامت برای افزایش قد

محل حجامت برای افزایش قد
محل حجامت برای افزایش قد، عکس حجامت قد

بیشترین درمان هایی که برای رشد قد توصیه می‌شوند، عملکرد کلی بدن را در نظر می گیرند. انجام حرکات کششی یوگا برای افزایش قد و حرکات ورزشی یا هورمون درمانی با این روش پیش می‌روند که اگر سیستم کلی بدن درست رفتار کند و تغذیه هم مناسب باشد، قد به مرور افزایش پیدا می‌کند و به بهترین حالتی که ژنتیک بدن اجازه می‌دهد، می‌رسد. اما در مورد حجامت روش متفاوت است.

در این روش علاوه بر کمک به بهبود عملکرد کلی، قسمتی از بدن که قصد تحریکش وجود دارد توسط پزشک و یا متخصص این کار انتخاب می‌شود و حجامت انجام می‌شود.

بنابراین محل انجام حجامت بسیار اهمیت دارد و باعث تحریک مناطقی می‌شود که مسئولیت رشد بدن را برعهده دارند. برای انجام حجامتی که بناست به افزایش قد کمک کند، باید این چهار مورد را انجام داد:

  • حجامت خشک
  • حجامت ساکرال یا چاربند
  • حجامت ساقین
  • حجامت عام

حجامت چند سانت قد را بلند می کند؟

در مورد مقدار معینی که حجامت می‌تواند به قد اضافه کند، هنوز عدد دقیقی وجود ندارد. اما بر اساس تحقیقاتی که بر ۱۸ روی مراجعه‌ کننده انجام شده این عدد بین ۲ تا ۱۱ سانتی‌متر متغیر است. در این تحقیق تاکید شده که درمان باید هر دو ماه یک بار انجام شوند و تا یک سال الی هجده ماه ادامه پیدا کنند.

بهترین سن برای انجام این کار بین سیزده تا بیست سالگی است. تأثیر این درمان بر افراد مختلف متفاوت است. ۱۱ نفر از شرکت‌کنندگان در این آزمایش بالای ۴ سانتیمتر افزایش قد داشته‌اند و تنها ۲ نفر از این درمان نتیجه نگرفته‌اند.

حجامت برای افزایش قد در سنین مختلف

حجامت برای افزایش قد سنین مختلف
حجامت برای افزایش قد سنین مختلف، عکس حجامت قد

حجامت در سنین مختلفی صورت می گیرد که در ادامه شرایط حجامت برای هر سن را توضیح می دهیم تا با اطمینان خاطر این روش را برای افزایش قد امتحان کنید. همراه قدپلاس باشید.

حجامت برای افزایش قد در کودکان

محدودیتی برای انجام حجامت در کودکان بالاتر از دو سال وجود ندارد اما بهتر است این کار در سنین بالاتر انجام شود. مقدار خونی که از بدن هر فردی گرفته می‌شود، بستگی به فیزیک و ظرفیت بدنش دارد، به همین دلیل لازم است این کار زیر نظر متخصص حجامت انجام شود که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است.

چرا که در انجام آن باید مواردی مثل فصل، گروه خونی، مزاج و طبع افراد را در نظر گرفته شود و نسبت به بدن فرد میزان و زمان خون‌ گیری تعیین شود. حجامت تر برای افراد زیر ۲ سال و بالای ۶۰ سال و زنان شیرده و باردار و کسانی که ضعف بدنی شدید دارند، منع شده است.

با این وجود اگر درمان گر تشخیص دهد، می‌‌توان حجامت خشک را امتحان کرد. رعایت بهداشت در انجام حجامت به خصوص برای کودکان بسیار ضروری است. بنابراین از مراجعه به مراکز غیر رسمی که مجوز انجام این کار را ندارند، خودداری کنید.

حجامت برای افزایش قد بعد از بلوغ

اکثر افراد فکر میکنند افزایش قد بعد از بلوغ به دلیل بسته شدن صفحات رشد دیگر امکان‌پذیر نیست و تنها با  روش جراحی هم به غیر از هزینه‌های زیاد بسیار زمان‌بر است و به افراد محدودی توصیه می‌شود؛ بنابراین هر درمانی که پیش از بلوغ رخ می‌دهد، تأثیرگذارتر خواهد بود.

پیش از بلوغ صفحات رشد استخوان همچنان باز هستند و پزشکان و متخصصان راه‌کارهای بیشتری برای ارائه دارند. در مورد حجامت هم همین اتفاق می‌افتد. اما بسیاری پس از بلوغ و تا ۲۰ سالگی هم افزایش قد کندی دارند و می توانند حجامت را در کنار روش های دیگر پیش بگیرند.

از آنجایی که این روش بی خطر اعلام شده، انجامش هیچ آسیبی ندارد و امتحان کردنش بی فایده نیست. چرا که اکسیژن موجود در خون را بیشتر می کند و  هورمون‌های رشد فعال‌تر می‌شوند. اگر بدن شما ظرفیت رشد بعد از سن بلوغ را داشته باشد، این درمان همچنان مؤثر خواهد بود.

حجامت برای افزایش قد در بزرگسالان

پس از بزرگسالی تقریبا رشد قد غیرممکن است اما یک حقیقت دیگر وجود دارد که بسیاری از ما آن را نادیده می‌گیریم. کوتاه‌تر شدن قد در بزرگسالی به خاطر جاذبه زمین و سبک زندگی مدرن بسیار اتفاق می‌افتد. نشستن زیاد کم‌تحرکی و سبک زندگی ناسالم، استخوان‌هایمان را تحلیل می‌برد. ستون فقراتمان را فشرده می‌کند، شانه‌ها افتاده می‌شود و فاصله بین زانوها زیاد می‌شود.

همه این موارد باعث کاهش قد می‌شود بنابراین حفظ قد در بزرگسالی اهمیتی زیادی پیدا می‌کند. ازآنجایی‌که تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم ترشحات هورمونی و محکم‌تر شدن استخوان‌ها از مهم‌ترین فواید حجامت است، می‌توان از این روش در بزرگسالی هم استفاده کرد. بسیاری از کسانی که حجامت را تجربه کرده‌اند، بروز انرژی بیشتر پس‌ از این درمان را نقطه مشترکی حجامت می‌دانند.

با انجام حجامت می‌توان کمی از خمودگی زندگی مدرن دور شد و فعالیت بدن را افزایش داد. ممکن است حجامت برای افزایش قد بعد از بلوغ به شکل مستقیم تأثیرگذار نباشد اما باعث می‌شود از کوتاه‌تر شدن قد و تحلیل استخوان‌ها به خاطر افزایش قد جلوگیری شود. 

محل حجامت قد کجاست؟

 

سوالات متداول درباره حجامت برای افزایش قد

سوالات پرتکراری که افراد درباره حجامت و تاثیر آن میپرسند:

حجامت قد تا چه سنی خوب است؟

 

کدام حجامت برای افزایش قد مفید است؟

 

تجربه افزایش قد با حجامت چطور بوده؟

 

حجامت چند سانت قد را بلند میکند؟

حجامت قد در بزرگسالی هم جواب میدهد؟

 

حجامت کودکان برای افزایش قد چقدر تاثیر دارد؟

 

فواید حجامت پشت گوش برای افزایش قد چیست؟

 

نقاط بادکش برای افزایش قد کودکان کجاست؟

 

حجامت خشک برای افزایش قد چیست؟

 

نتیجه گیری

در این مطلب آموزشی در مورد حجامت برای افزایش قد به نکات مهمی اشاره کردیم. حجامت یکی از روش‌های مرسوم در پزشکی سنتی است که به‌عنوان یک درمان جایگاه ویژه‌ای در افزایش قد دارد. در این روش، با استفاده از شیشه‌های خاص، خون از بدن در نقاط مشخصی جمع‌آوری می‌شود و از این‌رو فشار خون در بدن کاهش می‌یابد که می‌تواند به افزایش قد کمک کند. پس می توان حجامت برای افزایش قد را مؤثر دانست. حجامت فواید زیادی دارد که افزایش قد، تنها یکی از مزایای آن است. 

با توجه به تحقیقات علمی، حجامت در افزایش قد تأثیر گذار است. این درمان به‌عنوان یک روش طبیعی و کاملاً بی خطر و بدون عوارض محسوب می‌شود و می‌تواند در پیشگیری از مشکلاتی نظیر خم شدن ستون فقرات و کمردرد نیز مؤثر باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://ghadpl.com/?p=10306