ورزش افزایش قد – تاثیر ورزش برای افزایش قد

ورزش-برای-افزایش-قد

ورزش منظم و اصولی، از جمله فعالیت‌هایی مانند بسکتبال، والیبال و یوگا، می‌تواند به افزایش قد کمک کرده و ترشح هورمون رشد را تحریک نماید اما رعایت اصول در انجام ورزش‌ها ضروری است تا از آسیب به صفحات رشد استخوان‌ها جلوگیری شود. ورزش در دوران کودکی و نوجوانی می‌تواند به افزایش قد کمک کند، اما تأثیر عوامل ژنتیکی نیز حائز اهمیت است. در ادامه این مقاله ، نحوه تاثیر گذاری ورزش بر افزایش قد را برسی میکنیم

انواع ورزش برای افزایش قد – ورزشهای افزایش قد

برای افزایش قد چه ورزشی کنیم؟ ورزش‌هایی که به صورت منظم انجام می‌شوند، می‌توانند به رشد قد کمک کنند. اما با توجه به اینکه رشد قد نیز به عوامل ژنتیکی، محیط زیستی و تغذیه وابسته است، نمی‌توان به تنهایی از ورزش‌ها برای افزایش قد حرف زد. با این حال، ورزش هایی برای افزایش قد می‌توانند در این خصوص مفید باشند:

شنا-برای-افزایش-قد

1- شنا

چه ورزش هایی قد را بلند میکنند؟ شنا یکی از ورزش‌هایی است که بدن را در آب تمرین می‌دهد و به تناسب اندام و رشد قد کمک می‌کند. شنا برای افزایش قد به دلیل اینکه موجب کشیدگی عضلات در طولانی مدت می‌شود و به تمدید کردن استخوان‌ها کمک می‌کند، به عنوان یکی از بهترین ورزش‌هایی است که به رشد قد کمک می‌کند

بسکتبال-برای-افزایش-قد

2- بسکتبال

ورزش افزایش قد سریع؟ این ورزش باعث افزایش قد و تقویت عضلات پا می‌شود. بازی بسکتبال برای افزایش قد شامل برخورد و پرش‌های مکرر است که به علت فشار وارد شده بر روی استخوان‌ها، به رشد قد کمک می‌کند.

والیبال-برای-افزایش-قد

3- والیبال

ورزش مناسب افزایش قد: بازی والیبال که بر روی یک زمین سخت انجام می‌شود، به تناسب اندام و رشد قد کمک می‌کند. بازی والیبال برای افزایش قد شامل پرش‌های بلند و تکراری است که به تمدید کردن استخوان‌ها کمک می‌کند.

4- فوتبال

این ورزش نیز می‌تواند به افزایش قد و تقویت عضلات کمک کند.

بدمینتون-برای-افزایش-قد

5- بدمینتون برای افزایش قد

بازی بدمینتون برای افزایش قد به تناسب اندام و رشد قد کمک می‌کند.

بدمینتون یک ورزش فعال و سرگرم‌کننده است که می‌تواند به بهبود سلامتی و قدرت بدن کمک کند. انجام تمرینات ورزشی در کنار تغذیه مناسب و استراحت کافی می‌تواند به بهبود سلامتی و رشد مناسب بدن کمک کند که ممکن است در نتیجه آن، قد شما نیز بهبود یابد.

6- جیمناستیک

انجام تمرینات جیمناستیکی می‌تواند به تقویت عضلات و افزایش قد کمک کند. تمرینات جمناستیک شامل حرکات تمدیدی و کششی است که به تمدید کردن استخوان‌ها و افزایش قد کمک می‌کند.

یوگا-برای-افزایش-قد

7- یوگا

تمرینات یوگا به تناسب اندام و افزایش قد کمک می‌کنند و می‌تواند به تقویت عضلات و افزایش انعطاف پذیری بدن کمک کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حرکات یوگا برای افزایش قد را یادبگیرید.

در کل، هر ورزشی که شامل تمرینات کششی و تقویتی باشد، می‌تواند به رشد قد کمک کند. اما قبل از انجام هرگونه فعالیت ورزشی، بهتر است با مربی خود مشورت کنید.

 

 

جهت گرفتن مشاوره رایگان در خصوص مناسب‌ترین ورزش‌ها جهت افزایش قد کافی‌ست هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قد پلاس بدون هیچ دارو یا عمل جراحی قد شما را افزایش می دهد.

قدپلاس

 

 

آیا ورزش‌هایی مانند شنا و بسکتبال برای افزایش قد مفیدترند؟

بله، ورزش‌هایی مانند شنا و بسکتبال برای افزایش قد مفیدتر هستند زیرا در این ورزش‌ها برای انجام دادن حرکات نیاز به کار کردن عضلات بالاتنه، پایین تنه و ستون فقرات دارید و باعث تحریک ساختار استخوانی بدن می‌شوند.

5 حرکت ورزش افزایش قد

حرکت-ورزش-افزایش-قد

1- پرش با تک پا

در این تمرین با یک پا به بالا پریده و با دو پاها به زمین بازمی‌گردید. این تمرین به تمدید کردن عضلات و استخوان‌های پا کمک می‌کند و به رشد قد کمک می‌کند.

2- پرش با کمک چرخه‌ها

در این تمرین با استفاده از چرخه‌ها به پریدن و تحرک بیشتری می‌پردازید. این تمرین نیز به تمدید کردن عضلات و استخوان‌های پا کمک می‌کند و به رشد قد کمک می‌کند.

پرش-از-روی-یک-پایه

3- پرش از روی یک پایه

در این تمرین با یک پا روی یک پایه پریده و پا را به کمک دستان به طرف بالا کشیده و سپس به زمین بازمی‌گردید. این تمرین نیز به تمدید کردن عضلات و استخوان‌های پا کمک می‌کند و به رشد قد کمک می‌کند.

4- دویدن

دویدن به تمرین عضلات و تناسب اندام کمک می‌کند و به رشد قد نیز کمک می‌کند.

5- بدن‌سازی

تمرینات بدن‌سازی مانند تمرین های کششی، تمرینات با دمبل و بارهای سنگین و … به تمرین عضلات و به رشد قد کمک می‌کنند.

حرکت-جنگجو

6- ورزش برای افزایش قد؛ حرکت جنگجو

“حرکت جنگجو” (یا “جنگجویی”) یکی از تمرینات ورزشی است که در برخی کشورها برای افزایش قد توصیه می‌شود. این تمرین شامل چندین حرکت است که باعث انعطاف پذیری و استرچینگ عضلات و استخوان‌های بدن می‌شود.

“حرکت جنگجو” (به انگلیسی: Warrior Pose) یکی از تمرینات یوگا است که در آن فرد با یکی از پای خود به جلو و پا دیگر به عقب، در حالت خم شکمی و با دست‌های بلند به سمت آسمان، ایستاده است. این حرکت، باعث انعطاف پذیری و استرچینگ عضلات بدن می‌شود و می‌تواند در بهبود تعادل، استقامت و گردش خون در بدن کمک کند.

برخی از حرکات جنگجو شامل انجام پرش‌های مختلف، خم شدن و انعطافات مختلف بدن است. این تمرینات می‌توانند به بهبود انعطاف پذیری و استقامت بدن کمک کنند و به عنوان یک روش کمکی در افزایش قد استفاده شوند. با این حال، توجه به سایر عواملی مانند تغذیه مناسب، استراحت کافی و سبک زندگی فعال نیز برای افزایش قد بسیار مهم است.

حرکت-کشش-ستون-فقرات

7- ورزش افزایش قد؛ حرکت کشش ستون فقرات

حرکت کشش ستون فقرات (یا spinal traction) یک تمرین فیزیوتراپی و ورزش افزایش قد است که برای درمان مشکلات ستون فقرات مانند درد کمر و گردن استفاده می‌شود. این حرکت باعث کشیده شدن ستون فقرات و ایجاد تغییرات در فضای بین مهره‌ها می‌شود که می‌تواند به کاهش درد و بهبود موقعیت جسمانی کمک کند.

حرکت-بالا-بردن-لگن

8- حرکت بالا بردن لگن

حرکت بالا بردن لگن (یا hip thrust) یک حرکت و ورزش افزایش قد است که به افزایش قدرت و حجم عضلات ساق پا، ران، و عضلات پشتی ران کمک می‌کند. برای انجام این حرکت، شما باید در حالت نشسته با زانوها خم و پاها به طرف شکم خود، با پشت به یک صندلی یا صفحه ثابت بچسبید. سپس با فشار به پاها، بالا بردن لگن را آغاز کنید و پس از دست یافتن به اوج، به آرامی به حالت اول بازگردید.

انجام حرکت بالا بردن لگن می‌تواند به بهبود قوام و عملکرد عضلات ساق پا، ران، و عضلات پشتی ران کمک کند که ممکن است به افزایش قدرت و حجم عضلات این مناطق و در نتیجه بهبود شکل بدن کمک کند.

ورزش برای افزایش قد کودکان

بهترین-ورزش-برای-افزایش-قد-کودکان

ورزش برای رشد قد کودکان: با افزایش سن فراموش می‌کنیم که در کودکی چقدر عاشق بازی و تحرک بودیم. چه اتفاقی می‌افتد که عادت سبک‌بالی و تحرک زیاد از سرمان می‌پرد؟ سبک زندگی ماشینی، نشستن طولانی پای تلویزیون و موبایل از یادمان می‌برد که ورزش کردن تا چه حد به شادابی و سلامتمان کمک می‌کند.

شاید بهترین راه برای اینکه از ورزش دور نشویم عادت کردن به ورزش باشد. برای این کار می‌توانیم کودکان و نوجوانان را به انجام بازی به شکل روزانه تشویق کنیم تا هم قد خود را افزایش دهند، هم بدنی سالم‌تر داشته باشند. در ادامه به معرفی چند ورزش برای افزایش قد کودکان  می پردازیم که همچنان برای آن‌ها جالب و دوست‌داشتنی باشد.

نکته: پیش از معرفی هر ورزشی لازم است بدانید که در بعضی مقالات ورزش کشتی و ژیمناستیک علت کوتاهی قد کودکان عنوان شده است. این موضوع هنوز به اثبات نرسیده و برخی بر اساس تجربه چنین ادعایی دارند اما دانستنش خالی از لطف نیست. در ادامه به معرفی ورزش هایی برای رشد قد در کودکان می پردازیم :

ورزش-برای-افزایش-قد-کودکان-طناب-بازی

ورزش برای افزایش قد کودکان؛ 1) طناب بازی

طناب بازی هم در دسته بهترین ورزش برای افزایش قد کودکان قرار می‌گیرد و روشی برای کشش عضلات است که به افزایش قد کمک می‌کند. این ورزش برای افرادی که سن بالاتر دارند، مناسب نیست و ممکن است باعث آسیب به زانوها یا کمر بشود؛ اما کودکان و نوجوان می‌توانند این ورزش را بدون محدودیت انجام دهند. طناب بازی تاثیر مستقیمی بر تراکم استخوان دارد.

ورزش برای افزایش قد کودکان؛ 2) شنا

شنا یکی از ورزش‌هایی است که برای افزایش قد توصیه می‌شود. هنگام شنا، دو دست و پا را برای پیشروی بکار گرفته می‌شود. کودکانی که شنا را زود یاد می‌گیرند، نسبت به همسالان خود شانس بیشتری برای رشد قد خواهند داشت.

شنا به بدن کمک می‌کند سیگنال‌هایی را به غده هیپوفیز ارسال کند که باعث تحریک هورمون رشد می‌شود. همچنین به تحریک بافت غضروف که منجر به رشد استخوان‌ها می‌شود، کمک می‌کند.

ورزش برای افزایش قد نوجوانان

عکس ورزش برای افزایش قد ورزش-برای-افزایش-قد-نوجوانان-
عکس ورزش برای افزایش قد

نوجوانی در امتداد کودکی است و همچنان انرژی بدن برای انجام فعالیت‌های ورزشی در سطح قابل قبولی قرار دارد و بدن هنوز آمادگی پذیرش ورزش‌های سنگین را دارد. تمام ورزش‌هایی که در سنین کودکی توصیه می‌شود در نوجوانی هم می‌توان انجام داد اما ورزش‌هایی که در ادامه نام برده می‌شوند بیشتر موردتوجه نوجوانان است:

ورزش برای افزایش قد نوجوانان؛ 1) بسکتبال

کدام ورزش باعث افزایش قد میشود؟ این ورزش شامل تمرینات بدنی مداوم مانند پریدن و دویدن است. سبب کشش بدن می‌شود و در نتیجه گردش خون را افزایش می‌دهد؛ که برای افزایش قد مفید است. در این ورزش چربی بیش از حد نیز به دلیل تحرک زیاد از بین می‌رود.

ورزش برای افزایش قد نوجوانان؛ 2) تنیس

تنیس و بدمینتون نیاز به پریدن و دویدن مداوم دارد. به ویژه شوت‌ها و ضربات تنیس، انعطاف‌پذیری را برای شانه‌ها و عضلات شانه کودک به ارمغان می‌آورد. ستون فقرات را کش می‌دهد و استخوان‌ها رشد می‌کنند.

ورزش برای افزایش قد نوجوانان؛ 3) والیبال

والیبال نیز مانند بسکتبال باعث کشش کامل بدن می‌شود. درمجموع ورزش‌هایی که با پریدن و دویدن همراه است، باعث افزایش گردش خون و در نتیجه افزایش قد کودک می‌شود. فراموش نکنید که هر ورزشی برای افزایش قد مناسب نیست؛ مقاله چه ورزش هایی قد را کوتاه می کنند؟ را مطالعه کنید.

ورزش برای افزایش قد بزرگسالان

ورزش-برای-افزایش-قد-بزرگسالان

بعد از سی‌سالگی معمولا بدن شروع به نشان دادن علائمی مانند کمردرد و پادرد می‌کند. این علائم وقتی بیشتر می‌شوند که تا این سن، سبک زندگی مسموم و ناسالمی را پیش گرفته باشیم. ساعت‌ها نشستن پای لپ‌تاپ کم‌تحرکی استفاده از غذاهای ناسالم به این موارد دامن می‌زند؛ اما برای داشتن زندگی سالم هیچ وقت دیر نیست. حتی در این سن می‌توانیم به فکر افزایش قد و بهبود وضعیت اندام‌هایمان باشیم.

ورزش‌های مناسب بزرگسالی:

برنامه ورزش برای افزایش قد

بهترین برنامه برای افزایش قد تمرین مداوم و سه بار در هفته است. خواهید دید که نتیجه پس از سه ماه عیان خواهد شد. داشتن بدنی خوش فرم و سالم باعث اعتماد به نفس و سلامت شما خواهد شد و به مرور همه اطرافیان را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ اما باید مراقب باشیم تلاش برای داشتن بدنی بی‌عیب و نقص تبدیل به وسواس و درگیری ذهنی نشود. هر موفقیتی که در زندگی به آن دست پیدا می‌کنیم، در نهایت باید منجر به خوشحالی خود و نزدیکانمان شود.

مجموعه قدپلاس جزو اولین مراکز در کشور است که توانسته است تنها با تمرکز بر روی اصلاح ساختار و اناتومی بدن افراد، بدون قرص و دارو، افزایش قد بین 3 الی 12 سانت را تضمین نماید. پکیج افزایش قد مجموعه قد پلاس دارای مجوز ثبت است. کافی‌ست جهت مشاوره هم اکنون با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما در خصوص افزایش قد شما را راهنمایی نمایند.

M010T164 Software Box 4 1 1 1

  پکیج افزایش قد  

بهترین زمان ورزش برای افزایش قد

با توجه به اینکه پیش از سن بلوغ رشد قد در افراد چشمگیر است بنابراین بهترین زمان ورزش برای افزایش قد سنین کودکی و نوجوانی عنوان شده است اما این عبارت چندان صحیح نیست انجام ورزش در هر سن و سالی می‌تواند عملکرد بدن را بهبود دهد و ظاهر و اندام‌هایمان را در بهترین وضعیت قرار دهد.

در مورد بهترین ساعت ورزش برای افزایش قد هم صبح زود توصیه شده است ولی همیشه می‌توانیم به فعالیت بدنی بپردازیم و در واقع بهترین زمان وقتی است که زندگی به شما اجازه می‌دهد. گاهی پشت میز کار یا حتی قبل از خواب هم می‌توانید تمرینات کششی برای افزایش قد انجام دهید که عملکرد عضلات شما را بهتر خواهند کرد.

حرکات کششی برای افزایش قد

تمرینات کششی برای افزایش قد جایگزین مناسبی است که هم برای بدن مفید است، هم نتیجه قطعی دارد. محققان ثابت کرده‌اند که کشش عضلات می‌تواند قد شما را افزایش دهد. به همین منظور در این مقاله نکاتی درباره حرکات کششی برای افزایش قد را آموزش می‌دهیم.

ورزش پیلاتس برای افزایش قد

ورزش-پیلاتس-برای-افزایش-قد

پیلاتس یکی از ورزش‌هایی است که در ایران هم گسترش پیدا کرده و بسیار محبوب شده است. این ورزش که در همه سنین به افراد توصیه می‌شود و برای افزایش قد مفید است. پیلاتس چیزی فراتر از حرکت فیزیکی است و به آن ژیمیناستیک طبی هم می گویند. همانطور که جوزف پیلاتس مبدع این ورزش گفته است: «آمادگی بدنی اولین شرط شادی است». این حرف بسیار صحیح است.

وقتی بدن من احساس خوبی ندارد، ذهن و روح هم به پریشان شدن تمایل پیدا می‌کند و به سمت استرس پیش می‌رود. اضطراب می‌تواند رفتار هورمن های بدن را با اختلال همراه کند. با این ورزش و مراقبتی که برای بهبود عملکرد اساسی بدن می‌کنید، از چنین پیشامدهایی جلوگیری کنید.

پیلاتس و افزایش قد؛ حرکات پیلاتس هرگز محدود به یک گروه عضلانی نیست و همه اعضای بدن را درگیر می‌کند و باعث حفظ تعادل و افزایش قد می‌شود. این ورزش رشد قد در بهبود کیفیت زندگی، تسکین درد و افزایش تراکم استخوانی نیز مؤثر است.

مطالعه بیشتر: آیا کشتی قد را کوتاه می‌کند

سخن نهایی: ورزش افزایش قد

ورزش و حرکت منظم می‌تواند به شما در افزایش قد کمک کند. روش‌های مختلفی برای ورزش و افزایش قد وجود دارد، از جمله ورزش‌هایی مانند شنای، پیاده‌راهی، دویدن، بسکتبال، والیبال، یوگا و تمرینات قوی‌سازی عضلات. همچنین، تغذیه سالم و متعادل با مصرف مواد مغذی مهم مانند پروتئین، ویتامین D، کلسیم و منیزیم نیز می‌تواند در افزایش قد مؤثر باشد.

مهم است که پیش از شروع به هر نوع ورزشی، با یک پزشک یا مربی ورزشی مشورت کنید تا بتوانید برنامه ورزشی مناسب برای خودتان تهیه کنید و از احتمال وقوع صدمات جسمانی جلوگیری کنید. همچنین، برای بهترین نتایج در افزایش قد، بهتر است ورزش را به صورت منظم و پایدار انجام داده و به ترکیب ورزش‌های مختلفی از جمله تمرینات قوی‌سازی و کاردیو، توجه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://ghadpl.com/?p=10318