بهترین حرکات یوگا برای افزایش قد (10+ حرکت)

حرکات-یوگا-برای-افزایش-قد

قطعا این اولین سوال شماست که: حرکات یوگا برای افزایش قد تاثیرگذار است؟ و جواب آن: بله، ورزش یوگا برای افزایش قد تاثیرگذار است و در این مقاله عکس حرکات یوگا برای افزایش قد به همراه فیلم حرکات یوگا و نحوه انجام آن را میبینیم.

با وجود پیشرفت‌های دانش امروز، بشر همچنان راه‌کارهای محدودی برای افزایش قد دارد. مسیرهای پیشنهادی برای بلندتر بودن در هر سنی تفاوت دارد. در  کودکی و زمان رشد که صفحات استخوان هنوز باز هستند راه‌کارهای بیشتری وجود دارد و فرد می‌تواند با تغذیه مناسب، ورزش و رفع مشکلات احتمالی هورمونی به حداکثر قدی که ژنتیک‌ اجازه می‌دهد، برسد.

با ورود به دنیای بزرگسالی، راه‌حل‌های محدودتری برای رسیدن به قد ایده‌آل وجود دارد اما هیچ‌چیز غیرممکن نیست. یکی از راه‌کارهایی که برای افزایش قد و داشتن اندامی ایده‌ال توصیه می‌شود، یوگا است. حرکات یوگا برای افزایش قد نوجوانان و بزرگسالان تاثیرگذار است.

این ورزش در عین بی‌خطر بودن، بسیار کمک کننده است. استفاده از یوگا را می‌توان به عنوان یک پشتیبان و مکمل، در کنار فعالیت‌ها و اقدامات دیگر دید. یوگا علاوه بر کمک به رشد بیشتر قد، برای کل بدن و آرامش ذهنی نیز مناسب است.

قد پلاس بدون هیچ دارو یا عمل جراحی قد شما را افزایش می دهد.

پکیج افزایش قد

حرکات یوگا برای افزایش قد

تمرینات-یوگا-برای-افزایش-قد

دو نکته اساسی در مورد تاثیر افزایش قد با ورزش یوگا وجود دارد. این ورزش ریشه دار به دو شکل می تواند کمک کننده باشد. در سنین پیش از بلوغ فعالیت بدنی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و یوگا برای افزایش قد ظرفیت‌های بدن را برای رشد بیشتر افزایش می دهد. این نکته اثبات شده است و در بیشتر مقالات علمی به آن اشاره می‌شود.

با آرامش ذهن و زندگی بدون استرس، بدن می‌تواند هورمون رشد بیشتری تولید کند که مسئول افزایش قد هستند. در مورد نقش افزایش قد با حرکات یوگا بعد از سن بلوغ ابهاماتی وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

پس اینکه بلوغ رخ می دهد، رشد قد کند یا متوقف می شود. اما خبر خوب اینکه با یوگا برای افزایش قد، می توان قد را حتی پس از بلوغ افزایش داد. فقط باید به یاد داشت که تنها رمز موفقیت برای رسیدن به چنین هدف به ظاهر دشوار و نشدنی‌ای، تلاش سخت و پشتکار است.

وضعیت نامناسب بدن ممکن است باعث شود کوتاه‌تر از آنچه هستید به نظر برسید.  با گذشت زمان، افتادگی و یا خمیدگی می‌تواند بر قد واقعی شما تأثیر بگذارد. ستون فقرات که شکل بالاتنه بدن را می‌سازد، مانند یک فنر عمل می‌کند. با کم تحرکی این فنر به مرور فشرده می‌شود. تاثیر جاذبه زمین هم بر بدن کم نیست. جاذبه به مرور زمان جسم را فشرده می‌کند و باعث کوتاهی قد می‌شود.

مطالعه بیشتر: چه ورزش هایی قد را کوتاه میکنند؟

فیلم حرکات یوگا برای افزایش قد

در این یادداشت به همه ابعاد مهم حرکات یوگا برای افزایش قد پرداخته میشود. با این همه تماشای فیلم های آموزشی که به معرفی و آموزش ورزش یوگا برای افزایش قد می پردازد، شما را به درک بهتری از این ورزش خواهد رساند. سه مورد را با هم مرور می‌کنیم: این فیلم مستقیما تمرین‌های یوگا برای افزایش قد را آموزش می‌دهد.

 

تمرینات یوگا برای افزایش قد

افزایش-قد-با-یوگا

ورزش یوگا برای افزایش قد به معنای اتحاد بین بدن و ذهن است. یعنی علاوه بر بدن بر روان تاثیرگذار است و انجامش با مراسم خاص و البته ساده‌ای همراه است.پیش از انجام تمرینات یوگا به هر هدفی لازم است حداقل یک دقیقه چهار زانو روی زمین بنشینید و کف دستانتان را به هم بچسبانید و  ذهنتان را از افکار روزمره خالی کنید تا با تمرکز بیشتری ورزش ها را انجام دهید.

این شکل از ادای احترام کمک می‌کند بر بدن و عضلات متمرکز شوید، تاثیر بیشتری بگیرید و از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنید. داشتن نظم برای انجام تمرینات یوگا ضروری است و باید برای خودتان زمانی در نظر گرفته و به این فعالیت اختصاص دهید. بسیاری، صبح زود را برای پیشنهاد می‌دهند.اما چنین محدودیتی ممکن است شما را انجام ورزش دور کند. بنابراین هر زمان که مشغولیت‌های زندگی به شما اجازه می‌دهد ، وقتی را  خالی کنید و تمرینات را به طور منظم و حداقل ۱۵ دقیقه در روز ادامه دهید.

یوگا را می‌توانید در خانه هم انجام دهید. شرکت در جلسات و داشتن مربی می‌تواند سرعت و انگیزه پیشرفت‌تان را بالا ببرد اما همیشه چنین شرایطی مهیا نیست، بنابراین چند تمرین مهم ورزش یوگا برای افزایش قد را در اینجا باهم مرور می‌کنیم:

حرکات کششی یوگا برای افزایش قد

حرکات-کششی-یوگا-برای-افزایش-قد

برای انجام تمرینات یوگا برای افزایش قد باید اصول پایه‌ای را رعایت کنید. حرکت‌های این ورزش با الهام از طبیعت طراحی شده‌اند و ممکن است در شروع با شنیدن نام‌های عجیب و غریب تمرین‌ها و حرکات، گمان ببرید از پس آنها برنمی‌آیید اما یوگا اصلا پیچیده نیست.

عکس حرکات یوگا برای افزایش قد

1. حرکت آسان (سوخاسانا) در یوگا برای افزایش قد

حرکت-سوخاسانا-یوگا
عکس حرکات یوگا برای افزایش قد

برای انجام این کار چهار زانو روی زمین بنشینید و دست‌هایتان را روی زانوها بگذارید. اکنون در حالی که پشت خود را صاف کرده‌اید، روی دم و بازدم تمرکز کنید. زانوهای خود را تا نزدیک زمین پایین بیاورید، آن‌ها را نگه دارید، بازدم کنید

سپس بدن را رها کنید. تا جایی که ممکن است، این کار را تکرار کنید.خواهید دید که ذهنتان آرام می گیرد و در نتیجه سیگنال های صلح و آرامش را به سراسر بدن ارسال می‌شود. همچنین با انجام سوخاسانا قفسه سینه و استخوان ترقوه پهن می‌شود و ستون فقرات کشیده می‌شود که به افزایش قد کمک می کند. این یکی از بهترین یوگا برای افزایش قد بعد از 20 سالگی است.

2. حرکت درخت (ویریکش آسانا) در یوگا برای افزایش قد

حرکت-درخت-(ویریکشاسانا)

این حرکت  برای صافتر شدن  ستون فقرات که منجر به افزایش قد می‌شود، بسیار مفید است. تاداسانا به عنوان حالت درختی نیز شناخته می شود. برای انجام تاداسانا، باید صاف بایستید و سپس به آرامی و به تدریج پای راست خود را روی قسمت داخلی ران پای چپ قرار دهید.

ممکن است این حرکت در شروع کار برای شما سخت باشد، بنابراین تا جایی که می توانید پا را بالاتر نگه دارید. بیش از حد به خودتان استرس وارد نکنید. تعادل خود را حفظ کنید. حالا کف دست‌هایتان را به هم نزدیک کنید، جلوی سینه‌تان نگه دارید سپس و به آرامی دست‌هایتان را روی سرتان بلند کنید. تا جایی که می توانید کشش دهید.

3. حرکت سلام بر خورشید (سوریا ناماسکار) در یوگا برای افزایش قد

حرکت-سلام-برخورشید(سوریا-ناماسکار)
عکس حرکات یوگا برای افزایش قد

این حرکت شامل 12 حالت است که باید به صورت چرخه‌ای انجام شود. سلام برخورشید رایج ترین حرکت یوگا برای افزایش قد سریع است. بایستید و  با کف دستان خود یک ناماسکار (چسباندن کف دو دست بهم) انجام دهید و در همین حین دستان خود را بالا ببرید.

هنگام بازدم به جلو خم شوید و بدون خم کردن زانوها، زمین را لمس کنید. در حالی که پای چپ خود را به جلو می برید، سر خود را بالا بیاورید و به دنبال آن پای راست را تا زمانی که به سجده روی زمین دراز بکشید، بالا بیاورید. بازدم کنید و چرخه را گام به گام معکوس انجام دهید.

سوریا ناماسکار مفاصل و ماهیچه ها را تقویت می کند و گردش خون را در بدن افزایش می دهد. به سم زدایی طبیعی بدن کمک می کند و هضم را بهبود می‌بخشد. هورمون‌های مختلف بدن را تحریک می کند و در نتیجه به افزایش قد کمک می کند. این یک تمرین عالی برای کل بدن است.

4. حرکت کوهستان (تاداسانا)

حرکت-کوهستان(تاداسانا)

این تمرین یوگا به پوز کوهستان هم معروف است و انجام آن بسیار آسان است و هر کسی می تواند، انجام دهد و یک یوگا شناخته شده برای افزایش قد بعد از 25 سالگی است. برای انجام این کار، با ایستادن در حالی که پاهای خود را کنار هم قرار داده اید و پشت خود را صاف کرده اید، شروع کنید.

مطمئن شوید که دست‌هایتان در کنارتان باشد و کف دست‌ها به سمت داخل باشد. در حالی که روی انگشتان پا ایستاده‌اید، نفس بکشید و دست ها را بالای سر ببرید. بازدم کنید و به حالت اول برگردید. تاداسانا به بهبود وضعیت بدن کمک می کند. زانوها، ران ها و مچ پا قوی‌تر می شوند این یک فعالیت عالی برای افزایش قد به خصوص در سنین رشد است. ستون فقرات را چابک‌تر می کند و در نتیجه تعادل را بهبود می‌بخشد.

5. حرکت غرب (پاسچی موتاناسانا) در یوگا برای افزایش قد

حرکت یوگا پاسچی موتاناسانا
حرکت یوگا پاسچی موتاناسانا

در این حرکت فرد روی زمین نشسته و به سمت جلو خم شده، بازوها و پاها را به طرف جلو انداخته و به سمت پایین خم می‌شود. این حرکت برای انعطاف پذیری و تقویت عضلات پشتی، ران و بازوها مفید است.

برای انجام این حرکت، ابتدا در حالت نشسته با زانوهای خم و پاهای روی زمین، پاها را به جلو می‌اندازیم و دست‌ها را به سمت پاها و دراز کنار بدن قرار می‌دهیم. سپس با نفس کشیدن، به طور آرام و متداول به سمت جلو خم می‌شویم و دست‌ها را به سمت پاها می‌کشیم. در این حین، سعی کنید که زانوهای خود را به زمین چسبانده و پشت بدن خود را خم نکنید و کمر صاف باشد. هنگامی که به حداکثر مقدار کشش رسیدید، باید نفس خود را نگه دارید، و سپس با نفس خارج کردن به حالت اول برگردید.

 

6. حرکت ایستادن روی شانه ها (ساروانگاسانا)

حرکت یوگا ساروانگاسانا
حرکت یوگا ساروانگاسانا

حرکت ساروانگاسانا یکی از حرکات پیشرفته یوگا است که برای تقویت عضلات پشتی، شکمی و ران‌ها و همچنین افزایش قد و انعطاف پذیری بدن مفید است. در این حرکت، روی زمین دراز بکشید و عضلات پا و شکم را منقبض کرده و سعی کنید که سر و شانه ها روی زمین باشد و پاها را رو به بالا نگه دارید. آرنج ها روی زمین قرار بگیرد.

با کف دستان کمر خود را حمایت کنید و نوک انگشتانتان به سمت باسن باشد. بدن به صورت عمود قرار بگیرد در هنگام بالا بردن بدن، بادم فراموش نشود.

7. حرکت شتری (آسترا آسانا)

حرکت یوگا آسترا آسانا
حرکت یوگا آسترا آسانا

یکی دیگر از حرکاتی که به افزایش قد با حرکات یوگا کمک می کند، حرکت شتری یا همان آستراسانا است. طریقه انجام این حرکت این شکل است که باید روی دو زانو بنشینید و دم بگیرید. سپس به سمت پاها (رو به پشت) کشش ایجاد کنید و با دستان خود به کف پا و به سمت زمین فشار وارد کنید. توجه کنید که ای حرکت برای مبتدیان ممکن است آسیب زا باشد!

8. حرکت گربه گاو در یوگا برای افزایش قد

حرکت-گربه-گاو-در-یوگا-برای-افزایش-قد

“حرکت گربه-گاو” (به انگلیسی: Cat-Cow Pose) یکی از تمرینات یوگا است که به بهبود انعطاف پذیری و احساس راحتی در ناحیه ستون فقرات کمک می‌کند. برای انجام این حرکت، شما باید در حالت چهارپایی با دست‌ها و زانوها روی زمین باشید. سپس با نفس کشیدن به داخل، ستون فقرات را به سمت آسمان خم شده و سر را به پایین ببرید تا به حالت گربه برسید. سپس با نفس بیرون دادن، ستون فقرات را به سمت زمین خم شده و سر را به بالا ببرید تا به حالت گاو برسید.

حرکت گربه-گاو می‌تواند به بهبود انعطاف پذیری و حرکت در ستون فقرات کمک کند و در نتیجه، به کاهش درد و تنش در ناحیه پشتی و گردن کمک کند. این حرکت همچنین می‌تواند به بهبود تعادل و کنترل بدن کمک کند و در نتیجه، ممکن است به افزایش قد کمک کند. با این حال، توجه به سایر عواملی مانند تغذیه مناسب، استراحت کافی و سبک زندگی فعال نیز برای افزایش قد بسیار مهم است.

در کل، حرکت گربه-گاو به عنوان یک تمرین یوگا می‌تواند به بهبود سلامتی و رشد مناسب بدن کمک کند، اما برای افزایش قد، بهتر است به روش‌های دیگری مانند تمرینات ورزشی و مراقبت از سبک زندگی خود توجه داشته باشید.

9. حرکت مثل ساده (تریکوناسانا) در یوگا برای افزایش قد

حرکت-مثل-ساده-(تریکوناسانا)-در-یوگا-برای-افزایش-قد

“حرکت مثل ساده” (به انگلیسی: Triangle Pose یا Trikonasana) یکی از تمرینات یوگا است که به بهبود انعطاف پذیری و قدرت عضلات بدن کمک می‌کند. برای انجام این حرکت، شما باید در حالت ایستاده و با پاهای باز، صورتحالت برعکس حرکت گربه-گاو بگیرید. یعنی با یکی از پای خود به جلو، پا دیگر را به سمت راست بچرخانید و به سمت پایین خم شده، دست را به طرف سمت راست خم کنید. پس از چند ثانیه، به حالت اول بازگردید و همین کار را با پای دیگر انجام دهید.

حرکت مثل ساده می‌تواند به بهبود انعطاف پذیری و تقویت عضلات بدن مخصوصاً عضلات ران، ساق پا، شکم و پشت کمک کند. این حرکت همچنین می‌تواند به بهبود تعادل و کنترل بدن کمک کند و در نتیجه، ممکن است به افزایش قد کمک کند.

10. حرکت سگ سر به پایین (آدوموکا شوان آسانا) در یوگا برای افزایش قد

حرکت-سگ-سر-به-پایین-(آدوموکا-شوان-آسانا)-در-یوگا-برای-افزایش-قد

“حرکت سگ سر به پایین” (به انگلیسی: Adho Mukha Svanasana) یکی از تمرینات یوگا است که به بهبود انعطاف پذیری، استقامت و تعادل بدن کمک می‌کند. برای انجام این حرکت، شما باید در حالت چهارپایی با دست‌های خود روی زمین باشید و سپس با نفس کشیدن به داخل، با پاهایی که به زمین چسبیده‌اند، به سمت عقب و بالا برید تا به حالت سگ سر به پایین برسید. در این حالت، سر و گردنتان باید به پایین برگردانده باشد و بازوها و پاها باید به طور کامل دراز شده باشند.

حرکت سگ سر به پایین می‌تواند به بهبود انعطاف پذیری و تقویت عضلات بدن، به خصوص عضلات ران و بازو کمک کند. این حرکت همچنین می‌تواند به بهبود تعادل و کنترل بدن کمک کند و در نتیجه، ممکن است به افزایش قد کمک کند.

ورزش یوگا برای افزایش قد کودکان

ورزش-یوگا-برای-افزایش-قد-کودکان-

یوگا را در هر سنی و در هر موقعیتی می‌توان انجام داد. شاید دلیل محبوبیت این ورزش، همین گستردگی باشد. چون در دسته ورزش‌های کششی قرار می‌گیرد در تمام سنین باعث بهبود وضعیت بدن و افزایش قد خواهد شد.

تنها مانعی که ممکن است بر سر انجام ورزش یوگا برای افزایش قد کودکان موجود باشد، این است که شکل بازی ندارد و ممکن است برای بچه ها جالب نباشد. کودکان به شکل فطری بسیاری ار حرکت های یوگا را انجام می‌دهند اما اگر می‌خواهید این حرکات هدفمند باشد، خودتان تمرین‌هایی که در بالا ذکر شد را انجام دهید و کودک را تشویق کنید از شما تقلید کند.

حرکات یوگا برای افزایش قد بعد از بلوغ

نشستن بیش از حد و ورزش نکردن باعث می‌شود به مرور زمان خمیده و فشرده شویم. با کمک گرفتن از ورزش یوگا می‌توان ستون فقرات را به بهترین حالت ممکن رساند. اگر حرکات یوگا درست انجام شود، این قسمت از بدن می‌تواند تا دو سانتیمتر هم افزایش طولی داشته باشد.

فاصله بین شانه‌ها و افتادگی‌شان هم در قد تاثیر زیادی دارد. همینطور  کشیدگی ماهیچه پا  و فاصله بین زانوها باعث می‌شود چندین سانتیمتر قد کوتاه‌تر باشیم. یوگا کمک می‌کند این مشکلات را بر طرف شده و به حداکثر قدی که فیزیک بدن گنجایش دارد، برسید. حتی وقتی که سن از سن رشد عبور کرده باشید.

برای دست یافتن به اهدافی که گفته شد، لازم است دانشمان را در مورد یوگا بالا ببریم. نقش یوگا برای رشد قد اثبات شده است،  تنها باید تمرین ها درست انجام شود.

یک راه امن و مطمئن برای یادگیری و  انجام حرکات یوگا برای افزایش قد بعد از بلوغ، نصب اپلیکیشن های جهانی معتبر مانند iYoga یا Daily Yoga  و ده‌ها نرم‌افزار دیگر است که با انیمیشن های کوتاه حرکات را آموزش می‌دهند. می‌توانید با تعیین هدف، تمرین‌های روزانه از برنامه دریافت کنید.

آیا یوگا بعد از سن رشد نیز باعث افزایش قد می‌شود؟

بله در صورتی که تمارین را به درستی انجام دهید فرم بدن شما اصلاح شده و باعث افزایش قد می‌شود.

مجموعه قدپلاس جزو اولین مراکز در کشور است که توانسته است تنها با تمرکز بر روی اصلاح ساختار و اناتومی بدن افراد، بدون قرص و دارو، افزایش قد بین 3 الی 12 سانت را تضمین نماید. پکیج افزایش قد مجموعه قد پلاس دارای مجوز ثبت است. کافی‌ست جهت مشاوره هم اکنون با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما در خصوص افزایش قد پس از سن بلوغ شما را راهنمایی نمایند.

M010T164 Software Box 4 1 1 1

  پکیج افزایش قد 

اگر از کوتاهی قد رنج می‌برید و یا دوست دارید قد بلندتری را تجربه کنید، کارشناسان قد پلاس در کنار شما هستند تا طراحی تخصصی ورزش و حرکات اصلاحی رویای قدبلندتر را برای شما به ارمغان آوردند. کافی‌ست هم اکنون تماس بگیرید.

قدپلاس

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://ghadpl.com/?p=10204