تاثیر والیبال بر قد چگونه است ؟

والیبال برای افزایش قد

والیبال و بسکتبال از رشته‌های ورزشی بسیار پرطرف‌دار و محبوب هستند. بازیکنان این رشته‌های ورزشی معمولا قد بلند اند و چون پرتاب‌ها و حرکات پرشی زیادی انجام می‌دهند. برخی معتقدند که تمرین‌های والیبال و بسکتبال، یکی از عوامل مؤثر در افزایش قد هستند. همچنین برخی تحقیقات نشان داده‌اند که این دو ورزش باعث افزایش قد در برخی افراد می‌شوند.

در این مقاله تاثیر والیبال بر قد را بررسی خواهیم کرد تا متوجه شویم که آیا واقعا این ورزش‌ها تاثیری بر بلند شدن قد دارند یا خیر. و پی میبریم که آیا والیبال قد را بلند میکند؟ اگر قد کوتاهی دارید و یا دوست دارید که قدتان بلندتر شود، قدپلاس برای شما برنامه ویژه‌ای تدارک دیده است.

آیا افزایش قد با والیبال امکان‌پذیر است؟

والیبال برای افزایش قد

اگر می‌خواهید قدتان را با کمک ورزش‌های پرشی مانند والیبال و بسکتبال افزایش دهید، بهتر است ابتدا عواملی که باعث افزایش قد می‌شوند را بررسی کنید تا فرایند و سرعت رشد قد را با کمک همه عوامل، بهبود ببخشید، سپس از والیبال برای رشد بیشتر قد کمک بگیرید. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که  تاثیر والیبال برای رشد قد مؤثر است چراکه ورزش‌هایی مانند والیبال و بسکتبال می‌توانند باعث تحریک غده هیپوفیز و بهبود رشد استخوان‌های بدن و در نتیجه افزایش قد شوند.

آیا والیبال قد را بلند میکند؟ 

بله، والیبال می‌تواند به عنوان یک ورزشی برای تقویت عضلات و افزایش قد عمل کند. والیبال با تمریناتی که در آن انجام می‌شود، می‌تواند به تقویت عضلات، افزایش انعطاف پذیری و تعادل کمک کند که می‌تواند به عنوان عوامل کمکی در افزایش قد عمل کنند. همچنین، والیبال  به عنوان یک ورزش کامل برای تقویت سیستم قلبی عروقی، بهبود تنفس و کاهش استرس نیز مفید است که در کنار سایر عوامل کمکی، می‌تواند به افزایش قد کمک کند. به همین دلیل، والیبال می‌تواند به عنوان یکی از ورزش‌های مفید برای بهبود سلامتی و بهبود قد در نظر گرفته شود.

چگونه والیبال رشد استخوان‌های بدن را تحریک می‌کند؟

تأثیرگذارترین عامل در بهبود رشد قد با تمرین‌های والیبال، پرش است. پریدن کمک می‌کند که مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به خون وارد شوند و رشد آن‌ها را تحریک کنند. افزایش سطح اکسیژن در خون، باعث تولید بافت استخوانی بیشتری می‌شود که برای فرآیند رشد ضروری است.

قد پلاس بدون هیچ دارو یا عمل جراحی قد شما را افزایش میدهد

پکیج افزایش قد

مزایا و فواید ورزش والیبال برای قد

مزایای-والیبال-برای-افزایش-قد-چقدر-است؟

فواید  و تاثیر ورزش والیبال بر قد: رشد قد یک فرایند طولانی و پیچیده است که تحت‌تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. برخی از فواید بازی والیبال که منجر به افزایش قد می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • تحریک غده هیپوفیز: برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که بازی والیبال باعث تحریک غده هیپوفیز و افزایش قد می‌شود.
  • افزایش جریان خون: بازی والیبال جریان خون را در بدن افزایش می‌دهد. بنابراین، تأمین مواد غذایی و اکسیژن بدن بهبود می‌یابد و قد انسان بیشتر از حالت عادی رشد می‌کند.
  • تحریک صفحات رشد: بازی والیبال باعث تحریک صفحات رشد می‌شود که یک عامل مؤثر در رشد قد هستند.
  • تقویت عضلات: تمرین‌های والیبال عضلات بدن را تقویت می‌کنند که ممکن است به افزایش قد کمک کنند.
  • بهبود تعادل و هماهنگی در بدن: ورزش والیبال موجب ایجاد تعادل و هماهنگی در بدن می‌شود.
  • افزایش استقامت بدن: انجام ورزش والیبال به‌طور مستمر، استقامت بدن را تقویت می‌کند.
  • بهبود ایستادگی: بازی والیبال ایستادگی و قرارگرفتن در حالت عمودی را تقویت می‌کند که باعث بلندتر شدن قد می‌شود.
  • تقویت استخوان‌ها: بازی والیبال باعث تقویت استخوان‌ها و بهبود ساختار آن‌ها می‌شود.
  • افزایش انعطاف‌پذیری: بازی والیبال به افزایش انعطاف‌پذیری بدن کمک می‌کند.

مطالعه بیشتر: شنا برای افزایش قد

تمرینات و حرکات والیبال برای افزایش قد

حرکات-والیبال-برای-افزایش-قد
تاثیر والیبال بر قد

اگر می‌خواهید قدتان را با انجام ورزش والیبال بلندتر کنید، باید تمرین‌هایی که استقامت بدن را افزایش می‌دهند، انجام دهید. همچنین به این موضوع دقت کنید که اگر تمرینات شما مداوم و مرتب نباشند و منجر به رشد قدتان نمی شود. بنابراین، بهتر است با توجه‌ به شرایط جسمانی و میزان استقامت خود، تمرین‌های تقویت عضلات را روزانه انجام دهید. چند تمرین والیبال که برای بهبود استقامت، رشد عضلات و قد مؤثر هستند، عبارت‌اند از:

والیبال برای افزایش قد؛ پرش اسکات از روی نیمکت

با انجام تمرین‌های والیبال، توانایی جسمانی شما به‌طور شگفت‌انگیزی افزایش می‌یابد. برای بهبود توانایی پرش و افزایش قد، باید تمرین‌هایی را انجام دهید که عضلات شما را تقویت می‌کنند.

یک تمرین مفید والیبال برای افزایش قد برای افراد مبتدی، ایستادن بر روی یک صندلی با یک پا و سپس پریدن با دو پا است. به‌طوری‌که در حالت زانوی 90 درجه روی نیمکت بایستید و با حفظ این حالت بپرید. البته باید برای تعیین ارتفاع مناسب نیمکت یا صندلی از مربی خود کمک بگیرید.

والیبال برای افزایش قد؛ تقویت عضلات پایین‌تنه

تقویت عضلات با استفاده از تمرین‌های مقاومتی می‌تواند عملکرد شما را بهبود بخشد. چند تمرین مؤثر والیبال برای افزایش قد که عضلات پایین‌تنه و پاها را تقویت می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • پرس پا
  • اسکات بلغاری
  • دد لیفت (بلند کردن وزنه)

تمرین‌ها را با وزنی شروع کنید که به شما اجازه دهد حداکثر 10 و حداقل 5 بار تمرین کنید و به‌تدریج وزنه را افزایش دهید. بهتر است این تمرین‌ها را هر هفته یک‌بار انجام و شدت آن را به‌طور مستمر افزایش دهید تا خطر آسیب‌دیدگی را کاهش یابد.

تمرینات والیبال برای افزایش قد؛ پرش با بالا بردن دست‌ها

تأثیر-والیبال-بر-افزایش-قد-بعد-پریود

در این تمرین، فرد باید با بالا بردن دست‌های خود، چندین بار پرش کند. این تمرین می‌تواند به عنوان یک تمرین بسیار موثر برای افزایش قد عمل کند.

پرش‌های روی یک پایه

در این تمرین، فرد باید در حالی که روی یک پایه قرار دارد، چندین بار پرش کند. این تمرین می‌تواند به عنوان یک تمرین بسیار موثر برای تقویت عضلات پا و افزایش قد عمل کند.

پرش‌های با یک پایه

در این تمرین، فرد باید با پاهای خود چندین بار پرش کند. این تمرین می‌تواند به عنوان یک تمرین بسیار موثر برای تقویت عضلات پا و افزایش قد عمل کند.

تمرینات والیبال برای افزایش قد؛تمرینات انعطاف‌پذیری

 

انعطاف‌پذیری وکشش عضلات بسیار مهم است و می‌تواند به عنوان یک روش برای افزایش قد عمل کند. تمریناتی مانند خم شدن و تمرینات yoga می‌توانند به عنوان تمرینات انعطاف‌پذیری بسیار موثر عمل کنند.

تمرینات والیبال برای افزایش قد؛ تمرینات تعادل

تعادل از جمله عوامل مهم در افزایش قد است. تمریناتی مانند ایستادن روی یک پایه، انجام تمرینات تعادلی روی یک توپ، و استفاده از تخته برای تمرینات تعادلی می‌توانند به عنوان تمرینات بسیار موثر برای افزایش تعادل و قد عمل کنند.

تمرینات والیبال برای افزایش قد؛ تمرینات تنفسی

 

تمرینات تنفسی می‌توانند به عنوان یک روش برای افزایش قد عمل کنند. تمریناتی مانند تنفس عمیق و تمرینات تنفسی yoga می‌توانند به عنوان تمرینات تنفسی بسیار موثر عمل کنند.

ممکن است تمرین‌های ذکرشده والیبال برای افزایش قد باعث آسیب به سلامتی شما شوند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اجرای تمرین‌ها، با مربی خود مشورت کنید.

مجموعه قدپلاس جزو اولین مراکز در کشور است که توانسته است تنها با تمرکز بر روی اصلاح ساختار و اناتومی بدن افراد، بدون قرص و دارو، افزایش قد بین 3 الی 12 سانت را تضمین نماید. پکیج افزایش قد مجموعه قد پلاس دارای مجوز ثبت است. کافی‌ست جهت مشاوره هم اکنون با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما در خصوص افزایش قد شما را راهنمایی نمایند.

M010T164 Software Box 4 1 1 1

  پکیج افزایش قد  

تأثیر والیبال بر افزایش قد بعد پریود

با وجود این‌که بازی والیبال می‌تواند باعث افزایش قد شود، اما درباره تأثیر والیبال برای افزایش قد بعد از پریودی، هیچ منبع علمی دقیقی وجود ندارد. عوامل متعددی وجود دارند که بر رشد قد تأثیر مثبت می‌گذارند که عبارت‌اند از:

  • تغذیه فرد
  • میزان فعالیت بدنی
  • ورزش‌های خاص
  • خواب
  • سلامتی کلی بدن

افزایش قد با بسکتبال ممکن است؟

بسکتبال برای افزایش قد

تحقیقات علمی نشان می‌دهند که بسکتبال به افزایش قد انسان کمک می کند. با وجود این‌که بعضی افراد این موضوع را به‌عنوان یک افسانه رد می‌کنند و رشد قد فرد را به‌طور کامل به عوامل ژنتیکی نسبت می‌دهند، اما شواهدی وجود دارد که ثابت می‌کند حرکات جسمانی در بازی بسکتبال بر رشد قد مؤثر است.

برای افزایش قد ورزش والیبال بهتر است یا بسکتبال؟

برای-افزایش-قد-والیبال-بهتره-یا-بسکتبال

تأثیر قابل‌ توجه ورزش‌هایی مانند والیبال و بسکتبال برای رشد قد و بدن در دوران کودکی و نوجوانی ثابت شده‌اند. بااین‌حال، نمی‌توانیم به‌طور قطعی درباره برتری والیبال یا بسکتبال نسبت‌به دیگری صحبت کنیم. تأثیر هر ورزش بر قد به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال، تکنیک‌های استفاده شده در هر ورزش، میزان زمان و انرژی ورزشکار، تعداد و نوع حرکات هر ورزش و در کنار آن سایر عوامل مهم مانند ژنتیک و تغذیه میزان رشد قد را تعیین می‌کنند.

  • بسکتبال بیشتر شامل حرکات پرشی است و پرش‌های بالا و پایین در بسکتبال می‌توانند عضلات پا را تقویت کنند.
  • والیبال بیشتر شامل حرکاتی با استفاده از پاها و دست‌ها است. به‌همین‌دلیل می‌توان گفت که والیبال هم در افزایش قد نقش مؤثری دارد.

هر دوی این ورزش‌ها برای افزایش قد مفید اند، اما با توجه‌ به شرایط و عوامل مختلف، ممکن است یکی از آن‌ها برای شما مناسب‌تر باشد. بهتر است برای افزایش قد با یک مربی ورزشی مشورت کنید تا برنامهٔ مناسب ورزشی برای شما تعیین کند.

اگر می‌خواهید قدتان را افزایش دهید، علاوه‌بر تمرین‌های علمی والیبال برای افزایش قد، به تغذیه مناسب اهمیت دهید. همچنین باید این کار را با روش درست و با دقت بالا انجام دهید.

بسکتبال برای افزایش قد در سنین رشد

بسکتبال جزء مناسب‌ترین ورزش برای افزایش قد است، تأثیرات جسمانی که ورزش بسکتبال بر افزایش قد می‌گذارد، به شرح زیر است:

تحریک صفحات رشد: حرکات پرشی در بسکتبال باعث افزایش جریان خون به صفحات رشد می شود و در نتیجه باعث تحریک آنها و افزایش رشد استخوان ها می شود.
تقویت عضلات: عضلات پاها، دست ها و کمر نقش مهمی در افزایش قد دارند. حرکات بسکتبال می تواند به تقویت این عضلات کمک کند و در نتیجه باعث افزایش فشار به صفحات رشد و تحریک آنها شود.
افزایش استقامت: افزایش استقامت بدنی می تواند به افزایش قد کمک کند. بسکتبال یک ورزش هوازی است که می تواند به افزایش استقامت بدنی کمک کند.
افزایش انعطاف پذیری: انعطاف پذیری عضلات نیز نقش مهمی در افزایش قد دارد. حرکات بسکتبال می تواند به افزایش انعطاف پذیری عضلات کمک کند و در نتیجه باعث افزایش قد شود.

سخن پایانی؛ تاثیر والیبال بر قد

دو ورزش والیبال و بسکتبال شامل حرکات پویا، شتاب‌دهنده و کششی هستند. بنابراین، باعث افزایش سطح هورمون رشد و افزایش قد بدن می‌شوند. با انجام تمرین‌های بسکتبال و والیبال پیش از بسته شدن صفحات رشد، می‌توانید رشد قد خود را به‌طور شگفت‌انگیزی بهبود ببخشید. به‌طوری‌که محدودیت‌های ژنتیکی را بشکنید و فراتر از آن بروید. به‌شرطی‌که تمرین‌های والیبال برای افزایش قد را به‌صورت مستمر و با مشورت یک فرد متخصص انجام دهید.

عوامل مؤثر بر افزایش قد، در یک محصول آموزشی جامع و معتبر با عنوان «پکیج قدپلاس» قرار دارند که شما را در مسیر افزایش قد راهنمایی می‌کنند. با خرید این محصول می‌توانید به قدی که همیشه آرزو داشتید، برسید.

قدپلاس

منابع:

  1. /blog.playo.co
  2. https://www.ussportscamps.com/
  3. https://howtogrowtaller.com//

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://ghadpl.com/?p=10395